Gmina Fair Play - Certyfikowana Lokalizacja Inwestycji

Korzyści dla gmin

KORZYŚCI DLA GMIN WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE

Działania promocyjne podejmowane w 2016 roku

  • Możliwość nawiązania kontaktów z rzetelnymi przedsiębiorcami.
  • Pozyskanie nowych inwestorów.
  • Obiektywna weryfikacja gmin pod kątem spełnienia przez nie wymagań certyfikacyjnych.
  • Uzyskanie niezależnej oceny inwestorów dzięki badaniom ankietowym inwestorów, przeprowadzanym przez biuro konkursu w II etapie programu we wszystkich gminach biorących w nim udział - na podstawie ich ocen gmina uzyskuje raport benchmarkingowy - unikalne narzędzie służące poprawie jakości obsługi inwestorów i usprawnieniu organizacji pracy urzędu. W trakcie badania inwestorom zadajemy 20 pytań dotyczących obsługi inwestorów oraz inwestycji przez gminę.
  • Poznanie swojej pozycji marketingowej na tle innych gmin uczestniczących w konkursie oraz możliwość wprowadzenia zmian w procedurach i organizacji obsługi inwestorów na podstawie tzw. analizy benchmarkingowej (na podstawie podsumowania badań ankietowych (o których powyżej) przeprowadzonych wśród losowo wybranych inwestorów poszczególnych gmin biorących udział w II etapie konkursu, gmina uzyskuje informację nt. własnej pozycji w stosunku do najgorzej ocenionej gminy, najlepiej ocenionej gminy oraz do wyników średnich - informacje są poufne i znane jedynie organizatorom oraz zainteresowanym gminom).
  • Uzyskanie argumentów ostatniego rzędu w negocjacjach z inwestorami (np. gmina jest najlepiej oceniana pod względem szybkości obsługi inwestorów w danej grupie gmin).
  • Budowa wizerunku gminy przyjaznej dla inwestorów.
  • Rekomendacja od biznesu - uwiarygodnienie gminy.
  • Poznanie niezależnej oceny zewnętrznej, innej niż ocena lokalna.
  • Możliwość uzyskania zestawienia scoringowego oraz zdobycia nagrody specjalnej – pełnego ratingu od firmy INC Rating
  • Deklaracja stosowania standardów etycznych, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców.
  • Szeroka promocja i możliwość zaprezentowania własnych dokonań oraz planów gminy. Kilka razy w ciągu roku informujemy media ogólnopolskie, regionalne i lokalne oraz branżowe (prasę, radio, TV i portale internetowe) o konkursie i jego uczestnikach, a później laureatach. Każdorazowo informacje są przekazywane do ponad 1200 redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych. Co roku ukazuje się około 250 materiałów nt. konkursu i jego uczestników w TV, radio i prasie. Konkurs i jego uczestnicy/laureaci są także promowani:
    • wśród przedsiębiorców uczestniczących w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play” oraz zapraszanych do tego programu (co roku w bezpośrednich spotkaniach zapraszamy ok. 18.000 przedsiębiorców z całego kraju do udziału w "PFP");
    • wśród przedsiębiorców z kraju i zagranicy odwiedzających Krajową Izbę Gospodarczą (m.in. w ramach misji handlowych) oraz w trakcie zagranicznych misji handlowych organizowanych przez KIG;
    • w ambasadach zagranicznych w Polsce oraz wydziałach handlowych przy ambasadach RP w Europie, USA, Australii, Azji;
    • w Katalogu Ofert Inwestycyjnych, w którym gminy mogą zaprezentować mocne strony gminy i oferty inwestycyjne z możliwością ich aktualizacji;
    • za pośrednictwem strony internetowej konkursu www.fairplay.pl;
    • podczas uroczystej Gali Finałowej, na którą zapraszani są przedstawicieli firm uczestniczących w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play” oraz banków biorących udział w konkursie „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, a także przedstawiciele najwyższych władz centralnych i regionalnych oraz placówek dyplomatycznych.
    • za pośrednictwem biuletynu PFP, który jest m.in. dystrybuowany wśród wszystkich gości gali "Przedsiębiorstw i Gmin Fair Play",

    Działania promocyjne podejmowane w 2015 roku

    Działania promocyjne podejmowane w 2014 roku

  • Mobilizacja do przeprowadzenia samooceny gminy w wielu dziedzinach w trakcie przygotowywania ankiety oraz audytu w gminie).
  • Możliwość wymiany informacji, doświadczeń, nawiązania współpracy i kontaktów z innymi samorządami, które osiągają sukcesy na polu przyciągania inwestorów.
  • Nagrody: tytuł, godło promocyjne i certyfikat „Gmina Fair Play”; Statuetka dla najlepszych gmin w poszczególnych kategoriach; wyróżnienia honorowe dla wyróżniających się gmin w poszczególnych kategoriach, tytuł "Samorządowy Menedżer Roku" dla skutecznych menedżerów gminnych.
  • Możliwość uczestniczenia w różnego typu spotkaniach, szkoleniach oraz uroczystościach
  • Uzyskanie metodologii, jak efektywnie zarządzać zasobami ludzkimi w urzędzie - "Zatrudnienie Fair Play" - są to wskazówki, jakie działania podejmować, by stworzyć efektywne zespoły pracowników realizujących swoje obowiązki zgodnie z przyjętymi strategiami rozwoju gminy. Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie: www.praca.fairplay.pl.

Wszystkie prezentowane w dokumentach konkursu oraz w niniejszym zestawieniu korzyści (badania inwestorów, raporty, zdjęcia, udział w spotkaniach i gali finałowej, promocja w mediach, wśród przedsiębiorców, prezentacja oferty gminy w Katalogu Ofert Inwestycyjnych, itd.) są oferowane Państwu w ramach opłat regulaminowych (informacja nt. opłat - w regulaminie: p. III i p. V) i nie wymagają dodatkowych opłat.

Pozostałe strony serwisu www.fairplay.pl

xm40zc